Een beetje teveel geshopt. Gephotoshopt dat is …

Bedrijven nog maar eens in de problemen (en terecht) vanwege overmatig gebruik van Photoshop in combinatie met claims die men niet waar kan maken.

‘Procter & Gamble has agreed to never again run an ad for its CoverGirl  mascara because it used “enhanced post-production” and “photoshopping” to make  eyelashes look thicker than they were in real life. P&G agreed to the ban even though it disclosed in the ad that the image was enhanced.’

Ook ‘celebrities’ die achter de claim staan of die er hun naam en faam aan verbinden, zullen moeten opletten in de toekomst.

http://www.businessinsider.com/us-moves-toward-banning-use-of-photoshop-in-cosmetics-ads-2011-12#ixzz1hQS06Rm1

http://www.narcpartners.org/DocView.aspx?DocumentID=8835&DocType=1

http://ftc.gov/opa/2009/10/endortest.shtm

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.